گیاهان

تاثیر نمک بر گیاهان

نمک و گیاه ها

مراقب باشید که بیش از حد گیاهان خانگی خود را آب ندهید، هنگامی که شروع به دیدن نوک قهوه ای در انتهای برگ ها می کنید شاید ساقه ها کاملا در حال مرگ هستند. این چگونه می تواند باشد؟ شما به طور منظم تغذیه می کنید، اما گیاهان موفق به رشد نمی شوند. مشکل؟ احتمالاً نمک است.

برای مطالعه مقاله اگر نمک و شکر نخوریم می توانید از این لینک استفاده نمایید.

نمک برای گیاه

نمک برای گیاه

چه کسی نمک را در گیاهان قرار می دهد:

علاوه بر چیزهای سفید موجود در میز شام، انواع نمک ها در آب خاک و حتی مخلوط گلدان شما وجود دارد. برخی از نمک ها در غذای گیاهان نیز وجود دارند، زیرا آنها نقش مهمی در سلامت گیاه دارند. اما نمک ها می توانند در خاک جمع شده و توسط گیاهان جذب شوند. نمک ها سرانجام در نوک برگ ها جمع می شوند و نمک بیش از حد باعث از بین رفتن بافتهای گیاهی می شود و به نظر می رسد که در حال مرگ هستند.

آفت کش اسپری پالیزین

چگونه می توان تشخیص داد که مشکل نمک است:

 علاوه بر نوک برگ های مرده، نمک سرنخ های دیگری نیز به جا می گذارد. اگر یک پوسته سفید در کناره های گلدان خود یا روی سطح خاک گلدان مشاهده کردید، مقدار نمک شما زیاد است..

برای مطالعه مقاله معرفی نمک دریایی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مشکلات نمک برای گیاهان

مشکلات نمک برای گیاهان

چگونه از نمک خلاص شویم:

شما باید خاک گلدان گیاه خود را شستشو دهید. اما ابتدا درون گلدان را پاک کنید، بدون اینکه اجازه دهید چیزی در خاک بیفتد. سپس گیاه خود را در حمام، سینک یا پاسیو قرار داده و آن را آبیاری کنید تا جایی که مشاهده کنید از حفره های زهکشی تراوش می کند. بگذارید آب گلدان تخلیه شود و سپس دوباره این کار را انجام دهید.

نگران آبیاری زیاد نباشید – تا زمانی که گلدان تخلیه می شود، گیاه باید خوب باشد. اگر گیاه بهبود پیدا نکرد، گیاه را در خاک گلدان تازه و یک ظرف جدید قرار دهید. قبل از استفاده مجدد از گلدان قدیمی، آن را خیس کرده وشست و شو با (برس مالیدن و ساییدن) دهید.

برای مطالعه مقاله معرفی 12 نوع نمک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

نمک و گیاه

نمک و گیاه

چگونه از مشکلات نمک جلوگیری کنیم:

نمک ها وقتی به طور کامل آبیاری نکنید یا بیش از حد از غذای گیاهی استفاده کنید، به یک مشکل تبدیل می شوند. اطمینان حاصل کنید که از مخلوط گلدان با کیفیت مانند Miracle-Gro® Organic Choice® Potting Mix استفاده می کنید. وقتی نوبت به آب رسید، آب را اضافه کنید تا ازسوراخ های تخلیه بیرون بیاید، و سپس بشقاب زیر گلدان را خالی کنید. و گیاهان خود را هفته ای یک بار با غذای گیاهی داخلی Miracle-Gro® تغذیه کنید.

برای خرید ابزار باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *