ویدئو - تایم لپس

فیلم تایم لپس لبو

فیلم تایم لپس لبو

این فیلم به صورت بی‌کلام می‌باشد که تایم لپس بذر لبو را نمایش می دهد.
در این فیلم آموزشی نحوه رشد لبو از بذر را مشاهده خواهید نمود، پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

لبو گیاهی علفی است که دوره زندگی یکساله ای دارد. از طریق بذر به آسانی تکثیر می شود، دارای غده زیرزمینی خوراکی می باشد. برگهای این گیاه از غده زیرزمینی گیاه منشعب می شود و از سر خاک بیرون می آورد. شیارهای عمیقی به رنگ قرمز دارد. شاخه علفی این گیاه نیز به رنگ قرمز می باشد. در بیشتر مناطق رشد می کند.

برگهای لبو به رنگ سبز، دندانه دار و بزرگ می باشد. لبو به رنگ قرمز می باشد و به صورت گرد و کروی مانند می باشد که از آن برای تهیه لبو، سالاد و … استفاده می شود خواص زیادی دارد. پوست نازکی داری که به راحتی با چاقو کنده می شود. لبو را پس از برداشت مورد شستشو قرار می دهند و سپس مصرف می کنند. میوه لبو سفت و سخت می باشد که پس از طبخ دادن نرم و گوشتی می شود که عطر خاصی دارد، طعم دلچسبی نیز دارد.

برای رشد به خاک غنی و حاصلخیز با زهکشی مناسب و سبک نیاز دارد. در کشت بذری ابتدا بستر مورد کشت را آماده کنید سپس سوراخی ایجاد کنید و بذر های لبو را بکارید. پس از کاشت گیاه را آبیاری کنید و پس از مدتی گیاه جوانه می زند و سر از خاک بیرون می آورد. در طول مدت رشد غده زیرزمینی گیاه نیز رشد می کند و بزرگتر می شود زمانی که گیاه رشد کرد و بزرگتر شد می توانید آن را برداشت کنید اگر سطح مورد کشت شما زیاد است با استفاده از ماشین برداشت کشاورزی لبو ها را برداشت کنید ولی اگر سطح مورد کشت شما باغچه است ابتدا بستر را با استفاده از چنگال و بیل نرم کنید سپس از برگهای گیاه بگیرید و گیاه را خارج کنید. این گیاه رشد به نسبت آسانی دارد و در برابر آفات و بیماری ها نیز مقاوم می باشد.

برای مطالعه طرز تهیه دتاکس واتر لبو و کرفس می توانید از این لینک استفاده کنید.

برای خرید انواع بذر لبو و شلغم می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *