گیاهان دارویی و ادویه ها

بازار ادویه استانبول

بازار ادویه استانبول

اسم بازار ادویه استانبول به زبان ترکی Mısır Carsisi، میصیر چاریشی است.

میصیر در زبان ترکی به معنی کشور مصر است این اسم برای این است که بودجه ساخت این بازار از مالیاتی که از مصری های که به اروپا ادویه میبردند ساخته شده است و به همین دلیل به این بازار Mısır Carsisi، میصیر چاریشی می‌گویند.

علت نام گذاری اسم ترکی بازار ادویه:

محصولات از داخل و خارج از سرزمین عثمانی‌ها وارد این بندر شده و به جاهای دیگر هم با کشتی صادر می‌شد.

نام «میصیر» یا همان مصر به این دلیل انتخاب شده است که بازار با بودجه‌ی مالیات‌ های دریافتی از مصر ساخته شده است. کاروان قاهره هر ساله انواع ادویه‌ جات را با خود به استانبول می‌ آورد چون استانبول در مسیر تجارت میان شرق و اروپا واقع شده بود.

با این حال در گذر زمان، بازدیدکنندگان خارجی استانبول این بازار را بازار ادویه نامیده‌اند چون اکثر تجارت و خرید و فروش ادویه در استانبول در این بازار انجام می‌شود.

نزدیکی این بازار به بندری پررفت‌ و آمد و شلوغ، آن را به مکانی ایده‌ آل برای تجارت تبدیل کرده است. گفته می‌شود که این بازار یکی از چندین سازه‌ ای است که بخشی از درآمد آن صرف حفظ مسجد «ینی والده» شده است.

ورودی اصلی بازار ادویه از سمت مسجد جدید (New Mosque) در امینونو در منطقه‌ی تاریخی استانبول، از طاق‌ های آجری است که کبوترها به صورت دسته‌ جمعی آنجا جمع می‌شوند. بازار به شکل L است  و هنگام ورود بوی ادویه‌ها و خوراکی‌های خوشمزه وجودتان را فرا می‌گیرد.

برای مطالعه مقاله معرفی ادویه ماهی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

انواع ادویه در بازار استانبول

انواع ادویه در بازار استانبول

اقلام فروشی در بازار ادویه استانبول:

امروزه در این بازار مغازه‌ ها به خرید و فروش ادویه مشغول هستند اما به دلیل حضور گردشگران، در برخی از قسمت‌ های آن تاجران زیادی به فروش راحت‌الحلقوم و دیگر شیرینی‌ های سنتی ترکی هم می‌پردازند.

در این بازار می‌توانید بهترین ادویه‌ جات، شیرینی‌ های سنتی، خشکبار، خاویار، پنیر ترکی، آجیل، موم عسل، چای و قهوه را پیدا کنید. اگرچه بازار ادویه‌ی استانبول بسیار شلوغ است، اما همه‌ آن‌ ها گردشگر نیستند.

مردم محلی استانبول برای خرید به مراکز خرید قدیمی و تاریخی می‌روند. علاوه بر تمام خوراکی‌ هایی که ذکر شد، شما می‌توانید حوله، دمپایی، سبد و قوتی‌ های عجیب‌ و غریب می‌توانید پیدا کنید.

طراحی بازار ادویه استانبول:

جالب است بدانید که طراحی ساختمان بازار ادویه را، کوجا قاسم آغا انجام داده است که از طراحان بسیار معروف در زمان خود بوده، به عهده داشته است.

اجرای آن را، معماری معروف تر به نام مصطفی آغا بر عهده گرفته بوده است. ساختمان بازار ادویه قسمتی از ساختمان بزرگتری از ینی مسجد است.

این نکته را باید بدانید که، در چند سال گذشته مغازه های دیگری هم در این بازار ساخته شده است که جایگزین برخی از ادویه فروشی ها شده است.

برای سـؤال در زمینه خرید ادویه درجه 1 با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *